𝑻𝒂𝒉𝒖𝒍𝒂𝒉 𝒏𝒂𝒌 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒏𝒈, 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒓𝒖𝒎𝒂𝒉 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒌𝒆𝒋𝒂𝒎❗

Pernah dengan tuan rumah atau Landlord dari neraka? Nak tahu apa yang menyebabkan perkara ni terjadi? Sewa bilik sangat tidak asing lagi dalam kalangan anak mudah yang mahu memulakan kerjaya di bandar-bandar kerana kos nya yang agak rendah berbanding menyewa saru rumah. 

Namun begitu ada beberapa tuan rumah mengambil kesempatan atas peluang ini untuk mengaut lebih banyak keuntungan dalam kesempitan ornag lain. Macam mana? 

𝟏) 𝐒𝐚𝐭𝐮 𝐛𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐰𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐝𝐚 𝟑 𝐨𝐫𝐠 𝐚𝐭𝐚𝐮 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡. 

Kadang kalapenyewa tak perasan yang unit bilik yang merena hendak menyewa tu adalah melebihi 3 orang penyewa. Sebab itu kena berhati-hati dlam memilih bilik sewa dan kena selalu Viewing dulu sebelum mempuan keputusan untuk menyewa disesuatu unit. 

𝟐) 𝐏𝐚𝐫𝐭𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐞𝐫𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡𝐚𝐧 

Satu perkara yang tidak asing lagi yang bende ni sebenarnya memang berlaku. Kadang kalai ada tuan rumah membahagi 4 ruang tamu rumah untuk disewakan so kiranya kalau rumah tu yang bahalunya ade 3 bilik sekarang dah jadi “7 bilik” secara keseluruhanya. 

Untuk nak menyewakan dengan cara per bilik dan mendatangkan ada caranya seperti dengan menambah Wifi ,unit yang fully funish atau partialy furnish dan sebagainya lah. Yang penting kita kene jaga keselesaan orang yang meyewa degan kita baru lah tanent kita akan senang dengan kita. 

Hubungi Kami untuk Bina Portfolio Idaman Anda

Leave a Reply